Jako, że moje życie się nieco odmieniło,to i strona www musiała się zmienić. Zapraszam na nową stronę, na której piszę o edukacji: www.DorotaPiwowarska.pl

A to jest mój blog, który pisałam od 2007r.
To strona o edukacji. O edukacji niekonwencjonalnej, ciekawej. Niekoniecznie regularnej i systematycznej, ale na pewno twórczej i zabawnej.
A o domowej w szczególności. Piszę ją jako mama dwojga dzieci , które były nauczane tą metodą .
Jeśli jesteś rodzicem, który troszczy się o swoje dziecko , i dla którego system szkolny nie ma oferty edukacyjnej lub jeśli jesteś nauczycielem i czujesz, że w sobie pasję do nauczania a system
szkolny Cię ogranicza, to zapraszam Cię do lektury mojego bloga.

Zamieszczam tutaj moje osobiste przemyślenia, różne informacje, rozwiązania wynikające z doświadczenia oraz
porady czysto praktyczne, nie stanowiące porad prawnych,
finansowych, psychologicznych.

sobota, 6 grudnia 2008

Nauka przedsiębiorczości

Sama miłość nie wystarczy, by matka nakarmiła swoje dzieci!

Wiem, bo jestem matką! Kiedy chcę – marzę, kiedy muszę –działam!

Do garnka wkłada się jedzenie, które kupuje się za pieniądze. Chodzi się w ubraniach kupowanych w sklepach, jeździ się samochodem, który potrzebuje benzyny.

Same pieniądze nie warte są nic, ale możemy za nie kupić wiele potrzebnych rzeczy. Dlatego drugim najważniejszym dla mnie „przedmiotem” powinna być umiejętność zarządzania własnymi pieniędzmi.

I tu znów problem. Jak popatrzymy na masy ludzi po szkołach, nawet tych „lepszych”, to okazuje się, że w tej dziedzinie nie jesteśmy zupełnie przygotowani do życia. Nie umiemy zatem przekazać tej wiedzy naszym dzieciom.
Nie rozmawiamy o pieniądzach z naszymi dziećmi w sposób konstruktywny, bo boimy się, że wytkną nam nasze błędy i wyciągną bolesne wnioski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz