Na zdjęciach (oryginalnych) można od razu dostrzec, w jaki sposób umysy różnych osób organizują sobie informacje:
Poniżej przedstawiam kilka mind-map z matematyki z klasy VI. Wszystko przerobione przez 3 tygodnie.
Dla mnie to świetny materiał przydatny teraz do drugiego dziecka.
To mapa moja:
to mapa mojej córki: robiona ze mną:
to też jej mapa, robiona samej:
moje powtórzenie z ułamków zwykłych:
ułamki zwykłe Agnieszki:
A ja się dziwiłam, że ktoś po prostu nie łapie wszystkiego, gdzy informacje są poukładane.
Poukładane są: ale w sposób dobry dla mnie, a nie dla Agi. Ona myśli linearnie, czyta zabójczo szybko i woli całe zdania, a niżeli cyfry i punkty, tak jak ja.
Widać współpracę (i konflikt) pomiędzy prawą i lewą półkulą. Cudownie. Mamy wyzwanie!!!
Wyzwanie dla mamy- nauczyciela.
Bo dziecko od dawna zmagało się chyba z moimi poleceniami, które jak widać nie były w całości dopasowane dla niej.
Muszę zrobić z moja Agą powtórzenie angielskich czasów i myślę, że wykorzystam właśnie mapy. Dzięki za przypomnienie o takiej możliwości.
OdpowiedzUsuńpozdrawiam
Halina
oj i ja dziękuję, muszę też powtórzyć materiał z córką.
OdpowiedzUsuńNaturalne piszę się przez "u" a nie "ó"
OdpowiedzUsuńOczywiście jest napisane przez "u". Proszę się dokładnie przyjrzeć. To, co się wydaje być "Ó" jest częścią dużej jedynki.
UsuńDziękuję jednak za komentarz.
Dorotka, jechałam do domu i myślałam o naszej rozmowie!!....ja muszę to zostawić Jezusowi, ale pierwsze moje wrażenie- jestem zachwycona......i tak tylko na chwilę dziś przeglądam na szybko Twój blog, ale.....to jest super!! ..potrzebuje z Tobą jeszcze się spotkać i to "poanalizować".......Monika Krajewska ( MwD):):)
OdpowiedzUsuńWłaśnie pracujemy z mapami myśli... nad historią :-)
OdpowiedzUsuń